Morgon funderingar

När någon frågar mig hur jag mår så svarar jag alltid samma fras: "Det är bra, lite trött bara.. själv då?"
Varje gång! Jag behöver inte ens vara trött, jag bara säger det för att man ofta känner sig lite trött lite hängig och lite otillräcklig på något sätt.
För att i medelmåttliga Sverige är det inte okej att synas, Må SKIIT bra och bara skrika för att man är så lycklig.
Det anses vara konstigt.
Jag är inte rädd för att vara konstig, Vissa dagar är jag sjukt lycklig, och vissa dagar är jag helt enkelt pigg, men ändå så mår jag aldrig bättre än bra, jag är alltid liiite trött för att någonting ska vara lite fel och jag frågar alltid hur den
som frågar mår, (även om jag inte bryr mig)
Är det egentligen någonsin någon som bryr sig?
Självklart, när mamma frågar hur jag mår, så bryr hon sig och samma med min sambo, nära vänner osv. Men alla andra?
Dom som man inte känner? människor man nyss träffat, folk man hatar men måste prata med på jobbet, alla dom?
Frasen "hur e de" är ju egentligen bara en öppningsfras, något att säga för att det inte ska vara tyst, ett sätt att visa att man inte är en överjävlig människa som inte har några känslor?

Oftast när jag frågar hur någon mår så vet jag inte ens att jag sagt det. Eller så vill jag ha något sjukt svar, typ: Jag har precis skilt mig/ någon jag känner har dött, jag tatuerade mig på röven igår så de svir lite när jag sitter!
Det är ju skit tråkigt att varje dag höra : "DET ÄR BRA" Vad menas ens med det?
Jag ska från och med idag sluta svara så, för det är ingen som bryr sig. Jag ska svara hur det egentligen är.
Hade någon frågat mig idag hur jag mår så hade jag svarat: Det är skit, jag är jävligt rastlös, äckligt trött av as starka voltaren tabletter, jag haltar mig fram och går upp i vikt.
För det är så jag känner.
Den som frågar hade antagligen vänt på klacken och tyckt att jag va världens mest miserabla människa, men va fan de va ju hon/han som undrade?, jag bara svarade.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0