I just died and went to GI-bread heaven

Alltså omg, dett brödet var bannemej det godaste jag ätit under hela mitt 20 åriga liv.
OCH SVIIIINNN enkelt att göra!
här är receptet:

två dl havregryn
4 dl grahamsmjöl
3msk honung
1 dl linfrön
1 dl hackade russin
1 dl hackade nötter
1 rivet äpple
2 tsk bikarbonat
och 4 dl naturell yoghurt
samt två nypor havs salt

in i ugnen på 175 grader i ca 60-70 min

Jag serverade mitt idag till middag med en hemmagjord räkröra
( gjord på : Majjo, turkisk yoghurt, räkor, rödlök, rom, dill ;) )

Men det fungerade uuutmärkt helt naturellt eller med smör och ost eller valfritt haha.
Detta är alltså ett GI bröd, proppat med energi och nyttiga saker.
testa, de e de värt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0