Tråkmåsar

*Ingen som kommenterar längre ju.
Tyckte det drällde in en del förr, men kanske var roligare då?
Har inte haft så mycket att dela med mig av.
Mitt liv består endast utav jobb och träning just nu så kan ju berätta lite om det.

Är ju som sagt timvikarie, vilket betyder att jag oftast inte vet om jag ska jobba från dag till dag eller inte.
Ibland har jag dock turen att vara uppbokad men när jag inte är det så ligger jag vid halv sju på morgonen och väntar på att det ska ringa i fonen.
Som i morse, Hade bokat in ett pass och planerat att baka, handla med mera.
Och kl 11 när jag satt som skönast i soffan ringde dom och ville jag skulle jobba kväll.
Inget med träning eller nåt. Fuck.
Promenerade ner till jobbet, ( tar en halvtimme ) det var min dags träning.

Vikten står relativt stilla men känns som att jag bygger muskler.
tränar ju mer nu än innan och känner mig mer fast och starkare.

Äter ju såklart as nyttigt men försöker unna mig något nyttigt på helgen.
Det är ju så himla viktigt för mig att detta inte blir tråkigt för då kommer jag falla tillbaka till destruktivt ätande.
saknar faktiskt inte pasta och potatis alls längre.
Klart jag kan bli vrååål sugen på en carbonara eller roste ibland men inte så farligt.
och eftersom jag unnar mig lite socker EN dag på helgen så är det suget inte heller befintligt.
Längtar dock efter helgen hela tiden, så det kan väl kallas sug.

babbel babbel
Lever ett gott liv med min underbara sambo och det känns som att det står lite still just nu.
Väntar på att min utbildning ska börja.



Alltså det här med dagens tips gick ju åt fanders.
Dom tog slut.

Men jag får i vardagen ofta frågan om hur jag lyckades gå ner i vikt, och jag brukar svara lite snoffsigt att det är självdiciplin som gäller, men alltså.  Det är fasiken sant.
Vill du inte och är inte jädrans bestämd så går det inte. inte långsiktigt i alla fall. och det är sant.

Men börja lite lätt, dra inte en linje direkt mellan det du får/inte får äta.
Det måste vara hälsosamt båda psykiskt och fysiskt ni anar inte vad för lite mat / blodsockerdippar lockar att gå till ica och köpa närmaste sockerfyllda vara du hittar.
Så:

Ät en rejäl frukost med mycket energi.
Frukt istället för godis&kakor till kaffet
Ät var tredje timme
TA bara EN portion
Mortionera mera
Och MINSKA de snabba kolhydraterna på tallriken till att börja med så kommer du att se resultat det kan jag lova !

pusss faffelifaffy



Bild på Challe, inte konstigt att jag föll så hårt för denna krabaten.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0