Jag säger bara FY

Va dåligt startfält i Idol.
Jag har inte som dom andra åren följt Idol slaviskt detta året eftersom det aldrig är den bästa som vinner ändå utan den som alla tjejer tycker är snyggast.
Men sitter nu och tittar på första Idol kvalet, och fy fan , låter som när folk står och sjunger en hemma fest och rör sig lite tafatt!! håller med Bard, karaoke!

VAd händer? är det dessa som ska undehålla Sverige?
Jag menar visst, dom är duktiga små pojkar osv, men man måste ju ha en röst?. Man måste ju ha lite pondus, en personlighet något unikt som inte setts förrut?

Att dom går på utseende och charm har enligt mig ingenting med musik och tallang/artisteri att göra. Alla kan se ut som en artist men man måste kunna förmedla en känsla och beröra människor med sin röst och sitt sätt att sjunga och det gör enligt mig Ingen förutom i så fall KANSKE Robin i det första kvalprogrammet.

Jag och mamma pratade om detta när hon körde hem mig härom dagen att vad hände med alla artisterna som levde för musiken och gick upp på scenen i jeans och t-shirt och SJÖNG.
Nu ska den ena klä sig konstigare än den andra och dansa konstiga moves (like Jagger) och sjunga lite halvdant men så länge brudarna man tycker om en !
Jag vill höra vad dom sjunger och hur som sjunger och inte massa flås och pust i micken för att man är anfådd efter allt hoppande   och sen om man är snygg/charmig cool och intressant är ju ett plus i kanten men det har ingenting som jag sa innan med tallang och musik att göra.

Puss












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0