Kanelbullens dag

Kom ihåg att jag för några veckor sedan satt och lovade min pappa att äta en kanelbulle på kanelbullens dag och här sitter jag nu, på kanelbullens dag, förkyld och bedrövlig, MED SOCKER FÖRBUD?
aja, får leka att det är kanelbullens dag nästa helg när jag börjar plugga, de kan jag vara värd då.

Idag gick jag frå jobbet, tog 40 minuter, och ska kanske träna sen.

Har ätit GI pannkakor tre dagar i rad nu, ( svin goda ) gjorde lite mycket i söndags så har haft dom till lunch nu måndag tisdag:) Jag blir glad av pannkakor!

Recept:
4 ägg
2dl bovetemjöl
2dl dinkelmjöl fullkorn
1/2 dl lnfrön
8 dl mjölk
lite smält smör i smeten med gör susen för smaken.

Vispa grädde, och vispa ner bär i grädden som du serverar till pannkakorna!



*Har även införksaffat mig grönt te som jag så länge hört om!
Grönt te ska innehålla massvis med bra antioxidanter, har en "rensande" effekt och pushar på förbränningen en aning.
Tips: Garant Vanilj te;) grönt och skönt och gör susen för magen!




Kommentarer
Postat av: Frida Grahn

SJÄLVKLART kan du unna dig något gott då och då UTAN att det kommer göra så att du går upp. Om du inte äter överdrivet mycket och har en aktiv vardag med nyttig mat annars så gör det absolut inget att äta lite grand. Har själv råkat äta typ tre godisar per dag i bland och ändå gå ner massor :)

Kram! :)

2011-10-23 @ 15:15:08
URL: http://fridagrahn.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0