i´ll drink to that

Okej, Ett långt djupt inlägg om alkohol.
Jätte intressant tänker ni
JA!, tänker jag.

Jag har själv "i min ungdom" druckit en del alkohol, festat en del, " haft kul" och "lekt av mig"
Men just nu "på äldre dar" har jag kommit till insikt att jag tycker inte alls att det är särskillt kul med alkohol.
Jag säger dumma saker, mår helt sjukt dåligt dagen efter, och ibland även under kvällen, och jag vaknar nästan alltid upp med en sjukt fet ångest på hjärtat.  det dåliga väger tyngre än den timmen man faktiskt tycker det är kul..

Jag säger visst och hurra till ett mysigt glas rött, om det smakar gott, men annars? *Nae?
Vet inte varför, det började ju såklart med hur mycket kalorier och socker och skit allt som heter alkohol innehöll och att det sinkade mitt mål, men under tiden så insåg jag hur jädra bekvämt och skönt det känndes att vakna upp nöjd och glad och att man var redo att möta dagen medans dom andra fortfarande levde kvar igår, med en fet huvudvärk och ett starkt sug efter allt vad fett heter.

Men saken jag ville komma fram till var att i dagens samhälle är det mer "pinsamt" att inte dricka, än att dricka sig svin full och "ha kul" för det kan man inte ha om man inte har alkohol i sig som förvrider ens riktiga personlighet enligt mig.

Så är jag då, som inte dricker, tråkig, eller är dom som måste dricka för att ha roligt dom som egentligen är tråkiga?

lite tankar;)
puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0