Mode.

jag har alltid tyckt att det är sjukt tråkigt att följa trender och brukar antingen sluta med något som blir mode eller köra helt tvärt om.
Typ som nu när det ska vara färgglatt allting.
Jag är väl lite känd för att älska färger, och har gärna färgglatt på mig, men för någon månad sen var det jeans som gällde och någon månad innan dess så skulle det vara militär och sen fjädrar och fransar och you name it. Kavaj?
Det blir liksom aldrig lagom av någonting. Som nu när det ska vara färgglatt, då är man "feg" om man inte går All in och matchar lila med grönt, och skrik orange med rosa?
Eller när de va jeans mode så skulle man ha jeansbyxa,jeansskjorta, jeansjacka, skor med jeans detaljer och gärna en liten jeans clutch till det?

Hur hinner man med i svängarna undrar jag? när det går från trash till regnbåge under en natt.
Såna krav framför allt unga tjejer har på sig idag. När det står folk och säger att man är feg som inte vågar färg? mja
då orkar jag inte lyssna mer.

Bara för att man ska trotsa lilla landet lagom så behöver det inte gå över gränsen, man kan se tuff och cool och sticka ut ändå?



Men inget illa mot färg, älskar färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0