its all in your head

Sitter här och funderar lite.
Funderar över mig själv och vad jag håller på att bli. ett Freak? enligt andra kanske.
Det ända jag läser är hälsotidningar, sport magasin och kokböcker.
Jag har insett att jag älskar mat, nyttig mat Och jag ser det som mitt mission varje dag att försöka äta så nyttigt som möjligt.
Vilket på ena sidan är bra, enligt mig är det bra, och enligt mig får det mig att MÅ bra.
Det får mig att känna mig frisk och hälsosam.

Men enligt andra har man annorexia, och borde unna sig tårta och chips varje dag.
För man är ju knäpp om man inte äter godis eller?

Inte vet jag.
Avskyr själv all vikthysteri, och visst, jag erkänner: Ibörjan handlade detta mest om vikt.
Min vikt, ingen annans.
ingen stjärnas, ingen tv profil, ingen annan bloggare, utan min vikt.
Jag trivdes inte med mig själv och den jag hade blivit.

Head says: time for a change.

Det var då jag började äta nyttigt och röra på mig och gick också ner massor i vikt
men under vägens vikt resa så insåg jag att jag faktiskt tyckte detta var kul.
Det var kul att klura ut goda mat rätter, de va kul att motionera, och det var kul att känna sig frisk och stark och samtidigt se bra ut.
jag började intressera mig för Hälsa
och det är en jävligt stor skillnad mellan hälsa och anorexi.

Så, det jag vill säga är, att även om jag fortfarande väger mig så är jag nöjd med min vikt där jag är nu, och jag äter nyttigt för att må bra, inte se ut som ett skelett.
Nu är mitt mål att bygga muskler, må ännu bättre och orka mer, och få ut mer av dagen.

Och man måste ha ett mål.


en härlig bild från kreta:)

Mr. Big – Wild World





Kommentarer
Postat av: martina

jag hoppas att du skiter i vad folk säger, du är grym grym grym grym fanny! och snygg snygg snygg!



jag tror de flesta önskar att de hade din disciplin

2011-07-28 @ 13:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0